Arhiv novic:

Predavanje o Galaksiji

objavljeno: Ponedeljek 28 Maj 2007

Jutri, 29. 5. 2007 ob 19.00, bo v Kiberpipi v okviru stalnih torkovih predavanj – Pipinih odprtih terminov potekalo predavanje o Galaksiji (domačem naredi-si-sam Jugoslovanskem računalniku iz 80tih let prejšnjega stoletja). Predaval bo Tomaž olc, avtor delujoče replike Galaksije. Na predavanju bo predstavljena Galaksija v primerjavi z ostalimi hišnimi računalniki iz tistega časa in posamezne zanimivosti iz njene notranjosti. Vljudno vabljeni!

30 let Star Wars

objavljeno: Petek 25 Maj 2007

Danes mineva 30 let od premiernega prikazovanja IV (prvega posnetega) dela sage Star Wars. Ob tej priložnosti je ekipa Kiberpipinega računalniškega muzeja rešila “The Ultimate Star Wars Personality test”. V Star Wars Universe ekipo torej sestavljajo:
(več…)

Demonizirani, nevidni in strah vzbujajoči …

objavljeno: Četrtek 24 Maj 2007

slika
Zgornja slika iz spletne strani http://www.glasbergen.com/

(več…)

Apple PowerBook 100

objavljeno: Sobota 19 Maj 2007

Zbirka Kiberpipinega računalniškega muzeja je bogatejša še za en zanimiv eksponat. Gre za enega izmed prvih Applovih PowerBook prenosnikov z oznako 100, skupaj z zunanjo disketno enoto. Računalnik so začeli proizvajati v začetku 90tih let prejšnjega stoletja, natančneje leta 1991, kot naslednika Macintosh Portable prenosnika, ki se ni obnesel (kar ni čudno, glede na to, da je bil težak več kot 7 kg). PowerBook 100 je bil pravzaprav zelo podoben svojemu predhodniku, imel je vgrajen isti procesor (Motorola 68000), vendar je bil počasnemu procesorju navkljub dokaj popularen. Zanimivo je, da so se pri Applu spečali s Sonyjem – poslali so jim načrte prejšnjega Macintosh Portable in Sonyju prepustili “predelavo” le-tega v manjše in bolj praktično ohišje.

slikaslikaslika

Skupaj z low-end PowerBookom 100 je Apple leta 1991 poslal na tržišče še dva računalnika serije PowerBook, 140 in 170.

Prenosnik nam je daroval Primož Svetek, za kar se mu najlepše zahvaljujemo!

Pot ob žici

objavljeno: Nedelja 13 Maj 2007

Uspelo nam je in dobili smo bronaste kolajne! :)
slikaslikaslika

ah in računalništvo (Deep Blue vs. Kasparov)

objavljeno: Petek 11 Maj 2007

slikcaDanes mineva točno 10 let odkar je IBMov Deep Blue (na sliki levo, vir slike: IBM) premagal slavnega šahista Kasparova v legendarnem dvoboju. Deep Blue, kot superračunalnik namenjen znanstvenim izračunom vsekakor ni bil mišljen le kot igralec šaha, a je le-ta predstavljal svojevrsten izziv in po vsej verjetnosti tudi prispeval k prepoznavnosti IBMovih superračunalnikov na splošno. IBM na spletnih straneh ponuja kar nekaj zanimivih primerjav med človeškim in računalniškim šahovskim umom. Četudi se igranje šaha povezuje z umetno inteligenco, je IBMov Deep Blue še daleč od tega, ne uči se iz svojih napak niti ne “razmišlja” o potezah. Vse je zgolj v rokah programerjev.

ah je od nekdaj zanimal matematike, logike in pozneje tudi računalničarje. Revija Monitor je v lanski marčevski številki objavila zanimiv članek o razvoju “računalniškega šaha” – Od mehaničnega Turka do digitalnega velemojstra. Mehanični Turek, omenjen v naslovu članka, je bil seveda potegavščina. Prvi program, ki je igral poenostavljeno verzijo šaha (samo 36, se pravi 6×6 polj) je tekel na MANIACu I, računalniku osnovanem na IAS računalniku, pri katerem je sodeloval tudi vsem poznani Von Neumann. Ideja o programu, ki bi znal igrati šah, pa se je utrnila že genialnemu Alanu Turingu, ki naj bi s kolegom tudi spisal tak program v psevdokodi.

Na wikipediji je dostopen krajši seznam pomembnejših dogodkov povezanih z računalniškim šahom.

(več…)

Muzej na kisovi tržnici

objavljeno: Sreda 9 Maj 2007

Danes smo enega izmed računalnikov, ki smo jih uporabili za oba No-lan partyja, odpeljali v sodelovanju s OFRI, ki so nam sporočili, da bodo priredili manjše tekmovanje v starih igrah, na kisovo tržnico. Slike (ja, tam smo bili še pred nevihto in nalivom) so že v galeriji.

15 let Wolfensteina 3D

objavljeno: Nedelja 6 Maj 2007

Včeraj je minilo 15 let od izida legendarne računalniške igre Wolfenstein 3D (5. 5. 1992), ki ga danes smatramo kot igro, ki je popularizirala žanr prvoosebnih streljačin in 3D (četudi v tem ni bila prva – Id Software je še pred Wolfensteinom izdal Hovertank 3D). Za 3D izgled zidov in prostora so uporabili t. i. raycasting, nekaj besed o Wolfenstein 3D engine pa je zapisanih na wikipediji.

Shareware verzijo igre si lahko presnamete s 3D Realms. Na slikah spodaj: Wolf 3D na No-lan partyju.

slikaslikaslika

Creative Commons License
Vsebina te spletne strani je zaščitena z licenco
Creative Commons (Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 2.5 Slovenija).